3D_READ_POINT


blok dostępny od wersji Simultus 5.0


 

Zastosowanie:

 

SIM

 

Opis skrótowy:

Blok funkcyjny służy do odczytania współrzędnych i orientacji wybranego punktu (point_no) z wybranej tabeli (tbl_no) dostępnej również w drzewku projektu. Więcej o tabelach czytaj tu...

wejścia (2 sztuk):

nr

typ

impuls

oznaczenie

uwagi

1 INTEGER   tbl_no numer tabeli, z której chcemy odczytac współrzędne i orientację punktu
2 INTEGER   point_no numer wybranego punktu

wyjścia (7 sztuk):

nr

typ

impuls

oznaczenie

uwagi

1 REAL   x [jedn. długości] nowa pozycja układu w osi X
2 REAL   y [jedn. długości] nowa pozycja układu w osi Y
3 REAL   z [jedn. długości] nowa pozycja układu w osi Z
4 REAL   a [rad] nowa orientacja układu wokół osi X (kąt Eulera)
5 REAL   b [rad] nowa orientacja układu wokół osi Y (kąt Eulera)
6 REAL   c [rad] nowa orientacja układu wokół osi Z (kąt Eulera)
7 BOOL nie err błąd bloku funkcyjnego 1 = błąd


ustawienia: brak

opis działania:

Blok funkcyjny służy do odczytania współrzędnych i orientacji wybranego punktu (point_no) z wybranej tabeli (tbl_no) dostępnej również w drzewku projektu. Więcej o tabelach czytaj tu...

Wyjścia bloku można podłączyć bezpośrednio do bloku funkcyjnego 6DOF_AXIS w celu wyświetlenia układu współrzędnych w wybranej pozycji i z wybraną orientacją.

W poniższym przykładzie na wyjściu bloku funkcyjnego 3D_READ_POINT będą wartości z tabeli nr 1, z punktu nr 7: x = 100, y = 100, z = 5, a = 0, b = 0, c = 0:




Aby dodać punkt do wybranej tabeli można wykorzystać funkcję skryptu LUA  AddPoint(Table_no, X, Y, Z, A, B, C, Point_name). Więcej funkcji do obsługi tabel znajdziesz tu    czytaj więcej...

Blok 3D_READ_POINT ma jedno główne zadanie: odczytać pozycję i orientację punktu zapisane wcześniej w tabeli punktów. Dzięki temu stanowi on podstawowy element w programowaniu ruchów przestrzennych i trajektorii w Simultusie.

Oto jego typowe zastosowania:

1. Programowanie trajektorii ruchu

2. Odwoływanie się do bazy punktów 3. Wymiana danych między układami 4. Automatyzacja sekwencji  Podsumowanie

3D_READ_POINT to „interfejs” pomiędzy tabelą punktów a logiką ruchu.
Używasz go wszędzie tam, gdzie chcesz, by Twój program korzystał z gotowych, zapisanych pozycji 3D zamiast wpisywać współrzędne ręcznie.